SKAUTŲ SAVAITGALIS
Skautai savaitgalį ne tik keliavo Angelų takais, bet ir landžiojo Kauno Soboro rūsiuose, lankė senamiestį ir smagiai leido laiką Nemuno ir Nėries santakoje.
Skautai savaitgalį ne tik keliavo Angelų takais, bet ir landžiojo Kauno Soboro rūsiuose, lankė senamiestį ir smagiai leido laiką Nemuno ir Nėries santakoje.
2022 metų Tolerancijos dienos idėja – Tolerancijos namas. Noriu pasidžiaugti, jog šiais metais prie iniciatyvos prisijungė ne tik gimnazijos mokiniai, bet ir priešmokyklinė bei ikimokyklinės grupės. Šių metų Tolerancijos dienos ženklas namas – skirtas aptarti tai, jog žmonės gyvena visuomenėje, kaip daugiabutyje name, kuriame kaimynai skirtingi, bet tai netrukdo žmonėms bendrauti, gyventi kaimynystėje.
Kiekviena klasė/grupė su savo klasių/grupių vadovais išsitraukė po žodį susijusį su tolerancija. Tarpusavyje aptarė ką tas žodis kiekvienam iš mokinių reiškia ir savo mintis surašė ant gautos dėlionės detalės. Sudėjus visų klasių/grupių dėlionės dalis, gavome nuostabų tolerancijos namą, kuriame visi žinome ką reiškia atsakomybė, pagarba, palaikymas, draugystė ir pozityvus bendravimas.
Soc. pedagogė S. Dobrovolskė
Pradinių klasių mokiniai rudens lapus "įamžino“ buitiniam gipse ir stengėsi jų atspaudus atkurti dar gražesniais.
Šią dieną Europos šalyse visuomenė skatinama sveikai maitintis, žmonės raginami atkreipti dėmesį į ypatingą tinkamo maitinimosi svarbą sveikatai. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis mūsų sveikata didžiąja dalimi priklauso nuo gyvensenos ir mitybos. Tinkama mityba turi remtis trimis principais: saikingumu, įvairumu ir subalansavimu.
Šią savaitę 1-4 klasių mokiniai namuose kartu su tėveliais piešė savo mitybos piramidę. Gimnazijoje atliko įvairias užduotėles apie sveiką mitybą ,,Ar žinai, ką valgyti sveika?“. Taip pat visuomenės sveikatos specialistė siekė atkreipti dėmesį į maisto švaistymą ,,Maitink save, ne šiukšliadėžę“. Mokiniai lankėsi valgykloje, kurioje virėjos papasakojo apie kiekvieną dieną pagaminto maisto kiekį, visuomenės sveikatos specialistė papasakojo kokį kelią nukeliaują maistas kol jis atsiduria mūsų lėkštėje bei kokius vitaminus bei mikroelementus vaikai gauna su maistu. Mokiniai gaminosi maisto saugotojų (tausotojų) kaukes ir taip prisijungė prie inciatyvos ,,Gerai daryk – maistą taupyk“. Išmoko pagrindines maisto saugotojų (tausotojų) taisykles:
BŪKIME SVEIKI! RINKIMĖS SVEIKĄ MAISTĄ!
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Enrika Bučienė
Aprimus rugsėjo šurmuliui į mokyklų bibliotekas atkeliauja spalis – tarptautinis mokyklų bibliotekų mėnuo. 2022-ųjų metų tema: „Skaitydami kuriame taikų ir harmoningą pasaulį“.
Visi esame labai skirtingi, tačiau gyvendami globaliame pasaulyje, jaučiame taikos ir harmonijos poreikį. Skaitymas gali padėti mums suprasti ir palaikyti vieniems kitus. Skaitydami galime įvertinti, kokias nelaimes neša žmonių nesantaika ir neapykanta. Atsakyti mums padės knygų skaitymas, pokalbiai ir diskusijos apie perskaitytus tekstus.
Spalio mėnesį vyko lietuvių literatūros pamokos bibliotekoje. 3 klasės mokiniai skaitė ištraukas apie raganą Lilę. 4 klasės mokiniai aptarė „Vasaros iššūkio“ rezultatus, pasveikinta Pradinukų skaitymo čempionato dalyvė Vasarė Steponaitytė. 5-8 klasių mokiniai užklasinio skaitymo pamokas skyrė burtams ir magijai su Hariu Poteriu. IV g. klasės mokiniai skaitė B. Krivicko kūrybą. Jo poezijos žmogus – karys, partizanas, tėvynės gynėjas. Svarbiausios vertybės – garbė, sąmoningas pasirinkimas ginti tautos laisvę.
Kurkime taikų ir harmoningą pasaulį!
Bibliotekininkė L. Litvinskienė
Spalio 27 d. gimnazijoje vyko Visuotinis tėvų susirinkimas “Kiekvienas vaikas – ypatingas”. Tėveliams mokiniai parodė nuotaikingą meninę programą. Gimnazijos direktorius R. Saltonas džiaugėsi susitikimu gyvai, pristatė švietimo pagalbos specialistus, aptarė visai gimnazijos bendruomenei svarbius iššūkius ir aktualijas. Pavaduotoja ugdymui L. Rutkauskienė pristatė gimnazijos mokinių pasiekimus konkursuose, olimpiadose, foto akimirkas iš konferencijų, pamokų netradicinėse erdvėse, dalyvavimo projektuose ir prevencinėse programose bei neformaliojo ugdymo veiklose. Tėveliai buvo supažindinti ugdymo turinio atnaujinimo poreikiu, principais, ugdymo kompetencijomis. Pavaduotoja ugdymui paaiškino įtraukiojo ugdymo organizavimo mokykloje modelį. Prieš arba po susirinkimo dauguma tėvelių bendravo su klasių vadovėmis, mokytojomis, aptarė rūpimus klausimus.
Spalio 21 dieną 4 klasės mokiniams vyko paskaita „Kelio ženklai“. Mokiniai prisiminė kokius kelio ženklus jau pažįsta ir su kokiais susiduria kiekvieną dieną. Susipažino ir su naujais kelio ženklais, jų pavadinimais ir ką jie reiškia. Atliko kelias smagias užduotis. Prasidėjus tamsiajam metų laikui, būkime saugūs kelyje!
Soc. pedagogė Sandra Dobrovolskė
Spalio 3 d. gimnazijos bendruomenė įsitraukė į iniciatyvą ,,Apibėk mokyklą’’. Aktyvios pertraukos ,,Apibėk mokyklą’’ tęsėsi visą spalio mėnesį. Džiugu, kad vis daugiau mokyklos bendruomenės mokinių prisijungė prie šios akcijos ir laukė bėgimų kiekvieną dieną. Akcijos akimirkos užfiksuotos nuotraukose.
Tikimės, kad daugeliui mokinių bėgimas taps įpročiu ir bėgs toliau visus metus.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Enrika Bučienė
,,Lašeliukų’’ grupės ugdytiniai ir 5, 7 klasės mokiniai gyvūnų jogos užsiėmimuose gerino psichinę, socialinę bei fizinę sveikatą. Vaikai mokėsi būti čia ir dabar, sveikino saulę, mokėsi atlikti įvairias gyvūnų jogos pozas, dėmesingumo įsisąmoninimo, sąmoningo kvėpavimo pratimus, žaidė žaidimus, meditavo.
Pasidžiaukime užfiksuotomis akimirkomis kartu !
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Enrika Bučienė
Spalio 25 d. IV gimn. mokiniams lietuvių kalbos ir literatūros pamoka vyko B. ir V. Sruogų namuose - muziejuje, kurios tema „Dievų miškas“: sukūrimo ir leidybos problematika“ . Ją sudarė trys dalys. Pirmojoje - susipažinome su muziejaus ekspozicijoje esančiais eksponatais, vyko jų pristatymas. Antrojoje - darbas porose: sunumeruotų dvidešimties klausimų - atsakymų aptarimas (nuo kūrinio sukūrimo prielaidų iki leidybos problematikos). Trečiojoje dalyje vyko pamokos aptarimas - papildėme pakomentavome gautus atsakymus, dalyvavome diskusijoje. Pakeisti kabinetą muziejumi vertinga, nes kitoje aplinkoje esame dėmesingesni, o mokytis - įdomiau.
Kotryna Kaminskaitė, IV g. klasė