LYTINIS UGDYMAS
Gegužės – birželio mėnesiais Kauno r. Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijoje vyko lytiškumo pamokos 5 - 8 klasių mokiniams.
Lytinis ugdymas yra procesas, skirtas suteikti žinių, įgūdžių ir nuostatų, susijusių su seksualumu, tarpasmeniniais santykiais. Tai apima informacijos perdavimą ir švietimą apie lytinių organų anatomiją, lytinius santykius, kontracepciją ir kitus klausimus. Tad pamokų metu lektorė, akušerė, gyvensenos medicinos specialistė, Aušra, pateikė objektyvią informaciją, remiantis moksline literatūra taip pat skatino atvirą diskusiją. Pamokų metu mokiniai gavo atsakymus į jiems rūpimus klausimus. Lytinio ugdymo procesas yra sudėtingas ir plačios apimties, todėl ne tik mokytojų, bet ir tėvų vaidmuo yra labai svarbus. Tėvai lytinio ugdymo procese tai pat gali atlikti svarbų vaidmenį:
- Turėti nuoširdžius ir atvirus pokalbius su vaikais apie lytinius klausimus.
- Užtikrinti, kad vaikai gautų teisingą informaciją atsižvelgiant į vaikų amžių.
- Ugdyti savo vaikų supratimą apie atsakingą seksualinį elgesį.
- Perduoti savo vertybes. Tačiau svarbu nepamiršti, kad vaikai taip pat turėtų turėti erdvę formuoti savo pačių vertybes ir nuostatas.
- Palaikyti savo vaikus šiame procese ir būti pasiekiamais, jei jie turi klausimų, susirūpinimų. Suteikiant emocinę paramą, patarimus, tėvai gali padėti vaikams jaustis saugiai ir pasitikėti savimi.
Taigi ,,Lytinis ugdymas yra ne tik teisė, bet ir būtinybė, kad jaunimas galėtų įgyti žinių apie savo kūną, lytinį elgesį, santykius ir pasirinkimus, kurie lemia jų sveikatą ir gerovę’’ – Worl Health Organizacion (WHO).
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Enrika Bučienė