KULTŪROS PASAS. „BAUSTI NEGALIMA PASIGAILĖTI: PAŽINK IR PATIRK“

 

Lietuvos švietimo muziejuje edukacijos metu žaismingai pristatytos Lietuvos mokyklose taikytos auklėjimo ir drausminimo priemonės (bausmės). Edukacijos vadovė pasakojo istorijas, kaip neklusnūs vaikai buvo auklėjami ir drausminami lietuviškose mokyklose: anuomet vaikų elgesiui keisti buvo naudojamos rykštės, XIX a. siekiant surusinti lietuvių tautą valstybinėse mokyklose naudotos bausmės lentelės (pakutnicos), o slaptojoje mokykloje daraktorius neklusnius vaikus klupdė ant žirnių.

Autentiškos auklėjimo priemonės ir atkurta mokyklinė aplinka (pvz., XIX a. rusiškoji valdiška mokykla) leido pajusti to meto mokyklos dvasią ir nuotaiką.

Mantas Orentas, 6 klasė

 

KULTŪROS PASAS. EDUKACINĖS DIRBTUVĖS „POPIERIAUS RESTAURAVIMAS“

 

Edukaciją sudarė dvi dalys. Užsiėmimo pradžioje supažindinome su knygų istorija, spausdinimo pradžia ir iššūkiais, senųjų leidinių įrišimo ypatumais bei turėjome galimybę pamatyti pirmųjų spausdintų knygų (inkunabulų) originalus. Susipažinome su restauratoriaus profesija, jo darbo ypatumais ir naudojamomis priemonėmis. Antroje užsiėmimo dalyje patys trumpam tapome restauratoriais ir su profesionaliomis restauravimui skirtomis priemonėmis prevenciškai konservavome suplyšusį popierių – bandėme sustabdyti tolimesnį jo irimą. 

Tokia edukacija skatina būti atidžius knygai, suvokti jos vertę ir saugojimo svarbą.

Gabrielė Zavadzkytė, 6 klasės mokinė

 

PSUR

ERASMUS + KA1 PROJEKTAS „POZITYVUS ŠVIETIMAS UGDYMO(SI) REZULTATAMS“

Kauno rajono Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos komanda dalyvauja Erasmus + KA1 projekte „Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams“ drauge su dar 9 rajono gimnazijomis. Gruodžio 2-7 dienomis Austrijoje, Karintijos žemėje vyko projekto mokymai, kuriuose savo mokyklą atstovavau ir aš.  Mokymus surengti padėjo švietimo ir tarpininkavimo agentūros vadovė Aldona Biedermann (BVO Bildungsberatum & Vermittlungsagentur GmbH). Projekto dalyviai susipažino su Austrijos švietimo sistema nuo pradinės mokyklos iki profesijos įgijimo, lankėsi įvairaus tipo ugdymo įstaigose, stebėjo pamokas, dalyvavo diskusijose apie Austrijos švietimo ypatumus.

Per šias dienas lankėmės dviejose naujo tipo vidurinėse mokyklose, dviejose gimnazijose ir vienoje profesinėje mokykloje. Vaitensfeldo vidurinės mokyklos direktorius ponas Helmut Lackner pasidalijo mintimis apie aukštą mokytojo savivertę, darbo motyvaciją, pasitikėjimą ir rūpinimąsi mokiniais, jų poreikių pažinimą ir pagalbos teikimą. Jis papasakojo apie bendravimą su tėvais, apie pozityvų mokyklos ir seniūnijos bendradarbiavimą ir ugdymo proceso finansavimą. Supažindino su būsimų pedagogų rengimu, jaunų mokytojų praktika bei mokytojų tarpusavio santykiais ir dalykiniu bendradarbiavimu.

BG/BRG Mössinger gimnazijoje stebėjome pamokas, aptarėme jose naudojamus aktyvius metodus ir vertinimą, kalbėjome apie pozityvią mokinių ir mokytojų komunikaciją. Gimnazijos direktorius ponas H.R. Mag. Harald A. Kaichler pristatė Karintijos žemės gimnazijų tinklą, savo gimnazijos ugdymo pakraipas ir mokymo turinio ypatumus didelį dėmesį skiriant IT, darbo organizavimą. Mokinių atstovas Kristijanas pristatė gimnazijoje teikiamas galimybes ugdytis pagal pasirinktą planą ir profilį, dalyvauti įvairiuose projektuose ir konkursuose, baigiamųjų egzaminų sistemą.

Ingeborg Bachmann gimnazijoje buvo surengta konferencija su mokytojais ir švietimo ministerijos atstovais. Gimnazijos mokytojų komanda pristatė gimnazijos vizitinę kortelę: kalbų mokymosi ir gamtos mokslų pakraipas, vykdomus projektus ir konkursus, laimėjimus ir teikiamas paslaugas. Švietimo ministerijos atstovė ponia Mag. Barbara Bergner dar kartą supažindino su Austrijos švietimo sistema, atsakė į mūsų klausimus apie mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo metodiką. Diskusijose pasidalijome savo šalių įžvalgomis apie geros mokyklos koncepciją, aplankėme gimnazijos erdves. Direktoriaus pasakyti žodžiai „Pati geriausia reklama mokyklai – mokinių ir tėvų atsiliepimai. Mokinį motyvuoti ir sudominti pamokoje gali tik mokytojas“ tapo dienos moto kiekvienam projekto dalyviui. Projekto komanda kiekvieną dieną pildė mokymosi dienoraštį ugdymo pokyčiams, kasdien komandos nariai aptarė pozityvaus švietimo idėjas, dalijosi praktine patirtimi. 

Apie šias įžvalgas kalbėjau ir gruodžio 23 d. vykusiame gerosios patirties sklaidos užsiėmime gimnazijos mokytojams. Džiugu, kad kolegoms kilo ne viena mintis, kaip šias žinias pritaikyti ir savo gimnazijoje.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalė Keliauskienė

 


PROJEKTO „POZITYVUS ŠVIETIMAS UGDYMO(SI) REZULTATAMS“ VEIKLŲ ISPANIJOJE PRISTATYMAS


 

Kauno rajono savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyrius 2019–2020 m. laikotarpiu įgyvendina projekto „Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams“ suplanuotas veiklas. Skyrius yra projekto koordinatorius, partneriai: Akademijos Ugnės Karvelis, Piliuonos, Babtų, Čekiškės Prano Dovydaičio, Domeikavos, Karmėlavos Balio Buračo, Neveronių, Raudondvario, Vandžiogalos, Vilkijos gimnazijos. Projektas parengtas siekiant, kad pozityviosios pedagogikos idėjos atneštų pokyčių į kuo daugiau mokyklų, kurti pozityvaus švietimo modelį ir jį diegti mokyklos bendruomenėse, todėl įvairių dalykų mokytojams sudarytos galimybės įgyti mokymo(si) ir profesinės patirties kitose šalyse.

Spalio 13–19 d. suburti dešimties Kauno rajono ilgųjų gimnazijų atstovai dalyvavo stažuotėje Ispanijoje, Valensijos mieste. Šios stažuotės mokymuose „Positive education: Happy school“ teko atstovauti mūsų gimnaziją. Spalio 28 dieną skaičiau pranešimą „Pozityvus švietimas ugdymos(i) rezultatams gimnazijos bendruomenės nariams. Pasidalinau paskaitose „Positive education: Happy school“ su Maria Angeles Ruiz Gamez ir Kelsie Kerwin įgytomis teorinėmis ir praktinėmis žiniomis. Supažindinau su pozityvios psichologijos kontekstu, psichologo Seligmano Perma modeliu, aptarėme pozityviosios psichologijos praktinio pritaikymo metodus, nes nuolat tobulinama praktika ir jos tęstinumas sudaro galimybę formuotis naujiems įpročiams. Pristačiau vaizdinę medžiagą apie Ispanijos švietimo sistemą bei įspūdžius iš vizito Gvadalaviaros mergaičių mokyklos Valensijoje, kuri vadovaujasi Seligmano pozityvios psichologijos teorijos aspektais ir yra viena iš geriausių skirtingais reitingais vertinamų mokyklų.

Jūratė Kaupienė anglų kalbos mokytoja metodininkė

KULTŪROS PASAS. SPEKTAKLIS „RŪKAS VIRŠ SLĖNIŲ“

Tarpukaris. Iš Amerikos grįžęs viengungis Petrošius viso gyvenimo santaupas aukoja kilniam tikslui – pastatyti Nausodės kaimo mokyklą. Pasamdo du ǃmokytojus. Deja, senojo nepriklausomos Lietuvos kaimo idilę, lyg viesulas rūką, sudarko istorinės pertvarkos. Vokiečių ir rusų okupacijos savaip režisuoja žmonių likimus, šluoja senąsias vertybes, keičia charakterius. Idealizmas ir tradicijos nyksta kartu su valstybe. 

Dramos veiksmas apima keturių kartų Lietuvos kaimo žmonių likimus maždaug nuo 1940-ųjų iki Nepriklausomybės atgavimo pradžios. Žmonių likimus jautriai pasakoja keturių kartų Juozo Miltinio dramos teatro aktoriai. Jaunimui spektaklis – vertinga istorijos ir gyvenimo pamoka, pažintis su klasiko, Nacionalinės premijos laureato R. Granausko kūryba.

Rekomenduojame visiems ǃǃǃ

III g. klasės moksleiviai

 

SVEIKINAME

JOKŪBĄ KAMINSKĄ ir KLAUDIJŲ PALDAVIČIŲ rajoninėse smiginio varžybose laimėjus II-ąją vietą ir jų mokytoją K. Salinkienę

AKCIJA ,,ATVERKIME ŠIRDIS“

 

Nuo spalio 21 d. Mokinių taryba pradėjo akciją  ,,Neišmesk, o paremk“. Jos metu į specialiai akcijai parengtus konteinerius mokiniai renka plastikinę tarą, kurią pridavę taromatuose, lėšas skirs gyvūnų globos namams ,,Lesė“ ir ,,Penkta koja“. Šia akcija prasidėjo jau šeštus metus Kauno rajono savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyrius bei Kauno rajono mokinių tarybos  organizuojama Kauno rajono mokinių gerumo akcija „Atverkime širdis“, kuri truks iki gegužės 29 d. Mokinių taryba kviečia visus gimnazijos bendruomenės narius prisijungti prie šios akcijos ir dalintis gerumu. 

MT koordinatorė Dalė Keliauskienė

 

GEOGRAFIJOS – EKONOMIKOS PAMOKŲ EDUKACIJA KAUNO LEZ

 


Spalio 18 dieną III g. klasės mokiniai su klasės auklėtoja, Diana Tovtkevičiene, vyko į edukacinę geografijos – ekonomikos pamoką Kauno LEZ'e. Aplankėme UPS – skubių siuntų įmonę. Su įmonės darbo specifika mus supažindino Vaidotas Lašas. Taip pat vykome į UAB Elinta įmonę. Čia mums daug informacijos suteikė Vytautas Jokužis ir Gediminas Nemanis. Sužinojome apie elektromobilius ir jų įkrovimo stoteles, susipažinome su 3D skeneriais, žiūrėjome vaizdo medžiagas apie robotų technologijų pažangą. Turėjome galimybę apsilankyti Freda baldų gamykloje. Mokiniai iš arčiau susipažino su gamykloje vykstančia veikla ir įvairiomis naujomis technologijomis, kurios pritaikytos baldų gamyboje. Nuostabi edukacija, neišdildomi įspūdžiai, Nuoširdžiai dėkojame Dr. Vladui Lašui už suteiktą galimybę apsilankyti Kauno LEZ.

JUNKIMĖS, SVAJOKIME, KEISKIMĖS BIBLIOTEKOJE

 

Spalis – mokyklų bibliotekų mėnuo. Šių metų temos: „Junkimės. Svajokime. Keiskimės“. Ta proga gimnazijos bibliotekoje šį mėnesį vyko lietuvių kalbos ir literatūros pamokos 5, 6, 7 ir 8  klasėje su gimnazijos bibliotekininke Daiva Salemoniene. 7 klasės mokiniai (mokyt. D. Keliauskienė) išbandė, ką reiškia jungtis. Kai vadovėlyje nebuvo reikalingo teksto pamokai, tai biblioteka – puiki išeitis iš šios situacijos. 5 klasės mokiniams (mokyt. J. Girdauskienė) pasikalbėti ir parašyti apie ką galima svajoti, kas skatina svajones pasirinkta netradicinė pamokai erdvė - mokyklos biblioteka. 6 ir 8 klasių mokiniai (mokyt. L. Litvinskienė ir  L. Šukytė) kalbinio ugdymo pamokoje stengėsi atsakyti į klausimą, kaip keistis, kad taptume aktyvesni skaitytojai. Juk knygos,  ryškiaspalviais viršeliais, dar kvepiančios dažais, traukia žvilgsnį į lentynas ir prašo: „imkit mane ir skaitykit“... Mokiniams pamokoje, kuri vyko bibliotekoje buvo smagu ne tik pavartyti naujas knygas, bet ir paskaityti pasirinktą ištrauką. Tokios iniciatyvos, tikiuosi, paskatins mokinius daugiau skaityti knygas.

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja L. Litvinskienė

 

SVEIKATINGUMO ŽYGIS ,,RUDENĖLIO TAKU“

 

Spalio 16 d. mūsų gimnazijos pradinukai išsiruošė į sveikatingumo žygį ,,Rudenėlio taku“. Mokiniai džiaugėsi puikiu oru, galimybe pajudėti gryname ore ir sustiprinti savo sveikatą.

Geros emocijos liejosi per kraštus!

SSM  koordinatorė Diana Korsakienė

 

MOKYMAI „AKTYVUS JAUNIMAS

 

Mūsų gimnazijoje vyko mokymai vyresnių klasių moksleiviams „Aktyvus jaunimas“, kuriuos vedė psichologė Lina Straukė. Mokymų tikslas – paskatinti jaunimą būti aktyviais, pilietiškais savo bendruomenės nariais suvokiančiais savo vertybes, atsakomybę už savo elgesį ir ateitį. Mokymų metu per įvairias praktines užduotis moksleiviai turėjo galimybę sąmoningiau suprasti pilietiškumą tiek Lietuvos, tiek pasaulio kontekste. L. Straukė pasidžiaugė, kad analizuojant moksleivių vertybes kaip svarbiausios buvo sąmoningumas, tolerancija, sveikata, šeima, protas. Džiaugiamės, kad moksleiviai kūrybiškai kūrė Lietuvos piliečio gyvenimo istorijas, kuriose atsiskleidė įvairios socialinės problemos, kurias mokiniai mato savo aplinkoje. Jie turėjo galimybę analizuoti ir geriau suprasti kokias pasėkmes gali turėti vienokie ar kitokie  gyvenime daromi sprendimai, o tas skatino susimąstyti apie savo asmeninę gyvenimo viziją ir sąmoningumą. Šis projektas „Jaunimo informavimas ir švietimas, siekiant paskatinti juos aktyviau dalyvauti viešojo valdymo procesuose“ (Nr. 10.1.2-ESFA-K-917-01-0024) finansuojamas ESF lėšomis.

© 2024 All rights reserved

Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija