- Parašė: Super User
- Kategorija: Nepriskirtas
- Hits: 15894
PAVASARIO BELAUKIANT
Prieinamumo įrankis
Projektas „Tarpkultūrinės komunikacijos įgūdžių tobulinimas ir jų integravimas užsienio kalbų ir kitų dalykų pamokose“ ir projekto pristatymo filmas įvertinti Europos komisijos organizuotos tarptautinės konferencijos „Europos kalbų dienos 2020“ sertifikatu – CERTIFICATE OF PARTICIPATION Online conference on Education begins with language – a comprehensive approach to the teaching and learning of language.
2020-09-28 vykusioje vaizdo konferencijoje „Europos kalbų dienos 2020“ buvo demonstruojami Europos kalbų konkurso projektai. Minėtas eTwinning projektas tarptautinėje konferencijoje buvo vienintelis atstovavęs Lietuvą. Jame dalyvauja daugiau kaip 100 narių iš Lietuvos ir kitų Europos šalių darželių, mokyklų, gimnazijų, progimnazijų bei Vytauto Didžiojo universiteto, per metus pelnė 2 kokybės ženklelius.
Nuo lapkričio mėnesio į šį projektą įsitraukė ir Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija. Mokytojos Laimutė Litvinskienė, Eglė Simonaitienė, Eglė Linkevičiūtė, Danguolė Gudžiuvienė ir 7 klasės mokinės Ieva Dimaitė bei Gabrielė Zavadzkytė lapkričio 23 d. dalyvavo renginyje - tarptautinė praktinė nuotolinė mokytojų ir mokinių konferencijoje - BALTŲ IR KITŲ TAUTŲ ŽENKLAI ETNOKULTŪROJE. Konferencijoje pristatytas mokytojų video pranešimas „Saulės motyvas puošyboje“ ir mokinių kūrybinis darbas „Rėdos ratas“.
Veiklos gimnazijoje
Diena |
Valanda |
Renginio pavadinimas |
Atsakingas/partneriai |
11-23 |
15-18 |
Tarptautinė konferencija „Baltų ir kitų tautų ženklai etnokultūroje“ |
K. Grigaitė-Bliūmienė L. Litvinskienė E. Simonaitienė D. Gudžiuvienė E. Linkevičiūtė S. Virbukienė |
12-21/31 |
8-18 |
Kalėdinis paštas |
D. Gudžiuvienė S. Virbukienė L. Litvinskienė |
12-14/31 |
8-18 |
Angelų paroda |
J. Vyšniauskienė |
01- 10/30 |
|
Edukacijos diena |
S. Virbukienė L. Litvinskienė |
Diena |
Valanda |
Renginio pavadinimas |
Atsakingas |
Vasario 16 |
9-15 |
UŽGAVĖNIŲ ŠĖLSMAS (kaukių gamyba, tautosakos rinkimas, video kūrimas) |
D. Gudžiuvienė, L. Litvinskienė, S. Virbukienė, 7 klasės mokiniai |
Vasario mėn. |
|
D. Gudžiuvienė, L. Litvinskienė, S. Virbukienė, 7 klasės mokiniai |
|
8-11 |
9 |
PRISIJUNGUSI LIETUVA. SAUGESNIO INTERNETO SAVAITĖ 2021 |
L. Litvinskienė I. Subačienė, 6 klasės mokiniai |
Kovo 21 |
13 |
|
L. Litvinskienė, 6 klasės mokiniai |
Balandis |
ŽEMĖS MĖNUO. Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos mokinės video apie Kayapo gentį. |
L. Litvinskienė, K. Grigaitė-Bliumienė |
|
Gegužės 18 |
9.50 |
Atvira pamoka „ŠVENTĖS KITAIP SU PULKIT GUPTA“ I ir II g klasėse |
L. Litvinskienė, S. Virbulienė, D. Bradūnienė, K. Grigaitė-Bliumienė |
Birželio 1 |
9.50 |
|
L. Litvinskienė, E. Linkevičiūtė, K. Grigaitė-Bliumienė |
ETWINNING PROJEKTAS ,,GOOD DEED BINGO”
NACIONALINIAI eTWINING APDOVANOJIMAI 2022
Rugpjūčio 25 d. popietę į nacionalinių „eTwinning“ apdovanojimų šventę Vilniuje, viešbutyje „Radisson Blu Lietuva Hotel“, rinkosi aktyviausi programos „eTwinning“ bendruomenės nariai. Iškilmingoje ceremonijoje Nacionaliniais kokybės ženkleliai įteikti mūsų gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai Laimutei Litvinskienei ir socialinei pedagogei Sandrai Dobrovolskei, vykdžiusioms programos „eTwinning“ projektus 2021-2022 mokslo metais. Kokybės ženklelis – tai konkretus pripažinimas mokytojams ir mokykloms, kad jų eTwinning veikla pasiekė aukštą lygį.
ETWINING PROJEKTAS ,,LAISVĖS KOVOTOJAI IR JŲ SLAPYVARDŽIŲ KILMĖ“
Projekto tikslas – ištirti laisvės kovotojų/partizanų istoriją Europos šalyse ir jų slapyvardžių kilmę per toleranciją didvyriams.
Partneriai - Lietuva, Rumunija, Lenkija, Kroatija, Italija, Moldova
Anglų kalba
Mokinių amžius 14-18 metų
Dalykai – kalbos, pilietiškumas, istorija, IKT
Filosofija – tolerancija kitoms kultūroms
DARBO EIGA:
2021 03 Partnerių paieška ir idėjų paieškos
2021 04 Mokytojų prisistatymas
2021 05 Interneto įrankių apklausa tarp mokytojų, siekiant išsiaiškinti norimas veiklas
2021 06 Studentų supažindinimas su eTwining erdve
2021 09 Projekto logotipo rinkimai, mokinių ir mokytojų avatarų sistema, supažindinimas su interneto sauga
2021 10 - 11 Mokinių miestų, mokyklų pristatymas ir laisvės kovotojų slapyvardžių kilmės apklausa
2021 12 - 2022 02 - el. eilėraščių knyga apie laisvės kovotojų slapyvardžius
2022 03- 2022 04 - Laisvės kovotojų mylimų žmonių vaizdo įrašas
2022 05 – Tarptautinė mokytojų ir mokinių konferencija
TIKĖTINI REZULTATAI:
- apklausa apie laisvės kovotojus/partizanus šalyse;
- vaizdo klipas apie pirmųjų laisvės kovotojų mylimus žmones su muzikos takeliu;
- Instagram puslapis;
-Tarptautinė eTwining konferencija, skirta laisvės kovotojų istorijos sklaidai pasauliui;
- anglų kalbos įgūdžių lavinimas;
- tarpkultūrinio bendravimo įgūdžių plėtojimas;
- ugdysis toleranciją kitoms kultūroms.
- nacionalinių ir tarptautinių istorijos žinių plėtojimas
- IKT taikymas
Projekto darbo grupė gimnazijoje:
Emilis Ročka, Saulius Žuklevičius III g. kl. Goda Tovtkevičiūtė, Andrius Abraitis, Skaistė Navasaitytė, Rolandas Kryževičius, Greta Dabušinskaitė, Eimantas Meiliūnas, Aidrija Kazakevičiūtė, Mantas Dovidaitis II g. kl.
Mokytojai: Laimutė Litvinskienė, Eglė Linkevičiūtė ir soc. pedagogė Sandra Virbukienė
Projekto logotipas
1 tema. Mokinių interviu apie prof. Praną Dovydaitį.
2 tema. Partizano Liongino Baliukevičiaus-Dzūko dienoraščio ištrauka (vaizdo įrašas).
3 tema. Tarptautinė konferencija „Kelias į laisvę“, 2022-05-31 Pranešimas „XX amžiaus Čekiškės valsčiaus savanoriai“
ETWINING PROJEKTO „MAKE IT HAPPEN: OUR NATURE OUR FUTURE“ VEIKLOS VASARIO MĖNESĮ
Vasarį vyko paskutinės projekto „MAKE IT HAPPEN: OUR NATURE OUR FUTURE“ veiklos. Trylika mokytojų atsakė į apklausą, o rezultatai parodė, kad jie gerai supranta klimato kaitos poveikį ir būtinybę saugoti aplinką bei gyventi tvariau. Susipažinę su tvariais pasauliniais tikslais ir mano, kad, deja, mes esame didžiausia grėsmė mūsų išlikimui šioje planetoje. Siekdami sumažinti aplinkos problemas ir užkirsti kelią klimato kaitai bei visuotiniam atšilimui, III g. klasės mokiniai atsakė į anketos klausimus ir pasidalino gimnazijos aplinkos vaizdais.
https://www.storyjumper.com/book/read/124173572/61ffc8c94b10f#page/44 Į mokinių apklausą atsakė 103 projekto dalyviai. Apklausos rezultatai rodo, kad dalyvavę įvairiose veiklose geriau suvokiame klimato kaitos poveikį planetai. Mokiniai išmoko vadovautis tvaresniu gyvenimo būdu ir gerbti bei saugoti biologinę įvairovę. https://app.emaze.com/@ALROZOLQI/make-it-happen-our-nature-our-future
SAUSIO MĖNESIO VEIKLOS „ETWINING“ PROJEKTE
Parengtas naujųjų metų kalendorius, siekiant didinti informuotumą apie darnaus vystymosi tikslus, reklamuoti ir skleisti savo projektą. https://youtu.be/w5i2DboiPAk
eTwinning 2022 tema - „Mūsų ateitis graži, tvari, kartu“. Šį sakinį mes parašėme su savo žymėmis. Kiekviena komanda prie žymelės turėjo pridėti šio sakinio raidę ir vieno iš tvaraus vystymosi tikslų logotipą. Visos komandos užpildė savo žymes, turime labai gražų bendrą produktą. https://youtu.be/4-sZb7WkSZE
Darnaus vystymosi tikslai (SDG), kitaip dar vadinami pasauliniais tikslais, yra visuotinis raginimas imtis veiksmų siekiant panaikinti skurdą, apsaugoti mūsų planetą ir užtikrinti, kad visi žmonės gyventų taikoje ir klestėdami. Apsaugoti savo planetą – vieną iš tvaraus vystymosi tikslų.
Viena iš šių priemonių – sumažinti vandens ir anglies pėdsaką. Gimnazijos dviejų komandų mokiniai apskaičiavo savo anglies ir vandens pėdsakus, kūrė infografiją ir užfiksavo savo sprendimus, kaip sumažinti CO2 emisiją ir vandens naudojimą, tada užfiksavo savo sprendimus, susikūrė asmeninius avatarus ir galiausiai viską įkėlė į padletų lentą ir į „Anglies ir vandens pėdsaką mažinančių sprendimų e. knygą“
Saulius Žuklevičius, III g. klasė
ETWINING PROJEKTO „MAKE IT HAPPEN: OUR NATURE OUR FUTURE“ VEIKLOS GRUODŽIO MĖNESĮ
III g kl. mokiniai apsikeitė kalėdiniais sveikinimais su Turkijos (Gabija, Emilis, Arnoldas https://youtu.be/hKIf2Q2alac https://youtu.be/vjOztJ0pqKo ) ir Ispanijos (Kotryna, Saulius, Augustė https://youtu.be/NIAYoTfxshc https://youtu.be/lJhfLQEpKGY) projekto dalyviais. Viso projekto komandos kūrė bendrą kalėdinę dainą. Pristatė interviu apie gamtosaugą su anglų kalbos mokytoja Egle Linkevičiūte (Team 2: students from Čekiškė Pranas Dovydaitis Gymnasium interview their teacher about SDG https://youtu.be/Fh3jSkpivuY) ir socialine pedagoge Sandra Virbukiene (Team 1: students from Čekiškė Pranas Dovydaitis Gymnasium interview their teacher about SDG https://youtu.be/8sGDTBjDCDY) Projekto organizatorių pateikta veiklų apžvalga: https://youtu.be/lJhfLQEpKGY
PROJEKTO „MAKE IT HAPPEN: OUR NATURE OUR FUTURE“ VEIKLOS LAPKRIČIO MĖNESĮ
Antra grupė: Kotryna, Augustė ir Saulius, III g klasė.
Tema – „Water is Life (Vanduo yra gyvybė)“
Lapkričio 1-4 dienomis rašė savo nuomonę, kaip galima išsaugoti vandenį ir jungės į susitikimą, kurio metu kalbėjo apie darnaus vystymosi tikslus bei dalyvavo Kahoot viktorinoje. Džiaugiamės, kad I vietą laimėjo KOTRYNA, o SAULIUS užėmė III vietą.
Lapkričio 5-10 dienomis kūrė infografiką apie vandenį.
Lapkričio 11-19 kūrė prezentacijas apie vandens taršą mūsų gyvenamojoje aplinkoje bei Canva programoje išsirinkę vieną 6, 14 arba 15 darnaus vystymosi tikslą turėjo jį aprašyti. Aprašymai e-knygoje: Nuoroda
Lapkričio 20-25 kūrė klausimus Kahoot'ui. 25 dieną įvyko antros temos baigiamasis susitikimas Zoom platformoje, kurio metu aptarė visas nuveiktas šio mėnesio veiklas bei dalyvavo Kahoot
viktorinoje. Sveikiname SAULIŲ, užėmusį II vietą.
Parengta e-knyga: Nuoroda
TARPTAUTINIS eTWINNING PROJEKTAS ,,NETIPINĖ APLINKA – VAIKŲ KŪRYBIŠKUMO PLĖTOTĖ“
Mūsų gimnazija dalyvauja tarptautiniame eTwinning projekte „Netipinė aplinka - vaikų kūrybiškumo plėtotė“. Projekto tikslas – įgalinti vaikų kūrybiškumą netipinėse aplinkose. Netipinės, netradicinės aplinkos skatina vaikus veikti netradiciškai. Šios veiklos stimuliuoja vaikų kūrybiškumą. Veiklos, kurios įgalina pedagogus taikyti/pritaikyti netradicinius metodus. Dalyvavimas tarptautiniame eTwinning projekte „Netipinė aplinka – vaikų kūrybiškumo plėtotė“ paskatino ieškoti netipinių ugdymo(si) ir mokymosi aplinkų įstaigoje ir įstaigos kieme.
Nuo spalio iki lapkričio mėnesio paskutinių dienų priešmokyklinė - mišri „Peliukų“ grupė vykdė netipines veiklas. Vienos pirmųjų veiklų buvo tapybos veiklos „Spalvomis trykštantys rudeniniai lapai“ (netipiškai – suliejome spalvas mirkydami pamargintus lapelius vandenyje), "Rudeniniai lapai" (sukurti meniškų darbelių mums padėjo netipinės priemonės: magnetas ir sąvaržėlė). Buvo tikrai nelengva, ne iškart pavyko, bet geros nuotaikos netrūko. Veiklų metu buvo didelis džiaugsmas vaikams stebėti, kiek atspalvių gaunasi. Naudojomės ir netipinėmis priemonėmis, skirtomis skaičiavimo įgūdžiams lavinti "Kaštoninis Eifelio bokštas". Ne tik šios priemonės pagalba skaičiuoti, bet ir ją tyrinėti labai smagu ir smalsu. Dalyvavome programoje „Tinkami valgymo įpročiai ir naudojimasis stalo įrankiais“ gimnazijos technologijų kabinete su mokytoja D. Gudžiuviene. Praktinių užsiėmimų metu supratome, kad geros manieros prie stalo iš tiesų yra pagarbos kitiems išraiška. Dalyvavome pasaulyje populiarioje socialinėje iniciatyvoje pagal „Jerusalema“. Šios iniciatyvos tęsimu ugdomas vaikų ir suaugusiųjų bendruomeniškumas, bendro tikslo siekimas siekiant sumažinti atskirtį, kadangi dėl pasaulinės COVID-19 pandemijos didėja atskirtis, depresija ir auga savižudybių skaičius. Taigi, šį iššūkį priėmėm kūrybiškai, improvizuojant, įtraukiant naujus judesius, žingsnelius, su gera nuotaika, o svarbiausia – besišypsant. Siektinas tikslas - susivienyti per šokį siekiant atspindėti dėl COVID-19 nuotolinio mokymosi ir kitas su pasauline pandemija susijusias realijas – pavyko puikiai. O susitikimas Zoom platformoje su Kauno apskr. VPK Kelių policijos pareigūnais nuotolinės pamokėlės „Būk atidus kelyje“ metu lengviau įsiminė vaikai, kaip svarbu laikytis kelių eismo taisyklių, kaip saugiai nukeliauti į mokyklą, svarbiausių kelio ženklų reikšmes ir atšvaitų svarbą.
Dalyvaujant tarptautiniame eTwinning projekte “Netipinė aplinka – vaikų kūrybiškumo plėtotė“ buvo sukurta aplinka, parinktos priemonės, kurios nukreipė vaikus kūrybiškai mąstyti ir veikti. Veiklose taikytos netradicinės ugdymosi formos, skatinančios mokymosi motyvaciją. O netradicinės aplinkos elementų ieškojimas ir panaudojimas veiklose skatino vaikus į procesą pažiūrėti per patyriminį veiksmą, siekiantį mokymąsi per patirtį ir iš savo patirties – tyrinėjant visomis juslėmis.
Priešmokyklinės ugdymo grupės mokytoja Daiva Aleknienė
TARPTAUTINĖ NUOTOLINĖ KONFERENCIJA „ĮTRAUKIOJO UGDYMO ĮGALINIMAS PER MOKYMĄSI KOMANDOJE“
Lapkričio 25 d. vyko tarptautinė nuotolinė konferencija „Įtraukiojo ugdymo įgalinimas per mokymąsi komandoje“, pagal tarptautinį e Twinning projektą „Tarpkultūrinės komunikacijos įgūdžių tobulinimas ir jų integravimas užsienio kalbų ir kitų dalykų pamokose“/“World Universities to Schools“, kuris yra pelnęs 8 kokybės ženklelius, tapęs Europos kalbų ženklo 2020 laureatu. Projekto partneriai – per 50 įstaigų – ikimokyklinio, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, meno, įtraukaus ugdymo ir bendrojo ugdymo mokyklų.
Konferencijoje pranešimus skaitė darželių, progimnazijų ir gimnazijų mokytojai, projekto „MAKE IT HAPPEN: ONOF“ partnerė Meryem Haciman iš Turkijos, VDU ir VU tarptautinių studijų studentai iš Kinijos, Azerbaidžano, Nepalo, Malaizijos, Kipro, Serbijos ir Maroko. Akademinės bendruomenės vardu apie įtraukųjį ugdymą pranešimus skaitė Dr. A.Tamušauskaitė, Kauno l/d “Linelis“ direktorė, „Įtraukiojo ugdymo įgalinimas ikimokyklinėje /priešmokyklinėje įstaigoje per projektinę veiklą“; Dr. T. R. Smith, VDU UKI lektorė, JAV "Komandų, kalbančių įvairiomis kalbomis, sudarymas siekiant motyvuoti besimokančius daugiakalbėje auditorijoje”. Dr. T.Ringailienė, VDU UKI direktorė, “Tarpkultūrinių ir daugiakalbystės įgūdžių lavinimas lietuvių kalbos kaip užsienio paskaitose”. Dokt. K. Grigaitė-Bliūmienė, LSU, KTU Vaižganto progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, „Įtraukiojo mokymo/si įgalinimas per vertybinių nuostatų formavimą tinklaveikoje tarp VDU užsienio studentų ir mokyklų projektų narių".
Mūsų gimnazijai atstovavusios socialinė pedagogė Sandra Virbukienė ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Laimutė Litvinskienė skaitė pranešimą „Gimnazijos 6, 7 ir 10 klasių
mokinių tarpkultūrinės kompetencijos ugdymas etntokultūra tinklaveikoje su mokyklomis”
Paskutinis projekto renginys įvyko. Laukia nauji iššūkiai.
ETWINING PROJEKTAS “ĮGYVENDINK: MŪSŲ GAMTA – MŪSŲ ATEITIS“ (MAKE IT HAPPEN: OUR NATURE OUR FUTURE)
Industrializacija ir urbanizacija sukelia sparčius pasaulio pokyčius, kuriuos sukelia žmonės. Buvo pastebėta, kad šis pokytis iš pradžių prisidėjo prie žmonių gerovės didėjimo, tačiau laikui bėgant padarė didelę žalą pasaulio ekologinei sistemai. Siekiant pašalinti industrializacijos ir urbanizacijos sukeltas ekologines problemas, pasiūlytas tvarios plėtros modelis. Darnaus vystymosi samprata visuotinai pripažįstama kaip aplinkos, žmonių ir ekonomikos derinimas ir imamasi gamtos nekenkiančio vystymosi požiūrio.
Nuo šių metų spalio mėnesio III g klasės mokiniai įsitraukė į eTwining projekto „Įgyvendink: mūsų gamta – mūsų ateitis“ veiklas. S. Žuklevičius programėle canvas sukūrė gimnazijos mokinių komandos logotipą, kurį kartu su video apie Čekiškę įkėlėme į twinspace pristatydami dalyvių komandą. III gimnazijos klasės mokiniai rašė esė apie savo gyvenamosios vietovės gamtosaugos problemas lietuvių ir anglų kalbomis. Aktyviai dalyvavo kodų savaitėje EUROPE CODE WEEK 2021: programėle pixel art parašytų esė pavadinimams sukūrė kodus ir 10 mokinių gavo sertifikatus. Jau suplanuotos ir pradėtos vykdyti lapkričio mėnesio veiklos.
Tikimės, kad projekto veiklos leis mokiniams geriau suprasti darnaus vystymosi sampratą ir, manoma, kad tai kurs mokinių ekologinį sąmoningumą.
Projekto koordinatorės S. Virbukienė ir L. Litvinskienė
NACIONALINIAI eTWINING APDOVANOJIMAI 2021
Rugpjūčio 25 dieną VU Kairėnų botanikos sode Švietimo mainų paramos fondo organizuojamų kasmetinių programos „eTwinning“ apdovanojimų ceremonijoje buvo įteiktas Nacionalinis kokybės ženklelis gimnazijos socialinei pedagogei Sandrai Virbukienei už 2020-2021 m. m. vykdytas veiklas kartu su partneriais iš Kauno miesto ir rajono mokyklų eTwining projekte "Tarpkultūrinės komunikacijos įgūdžių tobulinimas ir jų integravimas užsienio kalbų bei kitų dalykų pamokose". Renginyje tarp 150 dalyvių - vykdyto projekto koordinatorės Kauno r. Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Kristina Grigaitė - Bliūmienė, l/d "Linelis" direktorė dr. Asta Tamušauskaitė, partnerė iš KTU Vaižganto progimnazijos mokytoja Jūratė Valančauskiene ir gimnazijos direktorius Ričardas Saltonas.
Dėkoju mokytojoms Eglei Simonaitienei, Eglei Linkevičiūtei, Ingridai Subačienei, Danguolei Gudžiuvienei už bendradarbiavimą vykdant projektą.
Projekto koordinatorė gimnazijoje Laimutė Litvinskienė
Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Nupirktų 5–8 kl. mokymo priemonių ir įrangos sąrašas
Eil.Nr. |
Mokymo priemonės ir įranga |
Pristatymas mokykloms 2019 m. kovo mėn.: |
|
1 |
Mechanikos rinkinys |
2 |
Skirtingo medžiagų tankio kūnų rinkinys |
3 |
Magnetų rinkinys |
4 |
Plokštelių rinkinys magnetizmui demonstruoti |
5 |
Kompasas |
6 |
Geometrinės optikos rinkinys |
7 |
Mokomasis elektronikos rinkinys |
8 |
Multimetras |
9 |
Jungiamųjų laidų rinkinys |
10 |
Maketavimo rinkinys |
11 |
Mikrovaldiklių mokomasis rinkinys |
12 |
Vandens parametrų tyrimo juostelių rinkinys |
13 |
Skaitmeninis vandens kietumo matuoklis |
14 |
Fosfatų jonų kiekio vandenyje nustatymo rinkinys |
15 |
pH juostelių ritinys |
16 |
Plastikinių mėgintuvėlių rinkinys |
17 |
Petri lėkštelių rinkinys |
18 |
Mėgintuvėlių rinkinys |
19 |
Mėgintuvėlių kamščių rinkinys |
20 |
Dujų rinkimo priemonių rinkinys |
21 |
Stiklinių rinkinys |
22 |
Pastero pipečių rinkinys |
23 |
Termometras |
24 |
Filtravimo popierius |
25 |
Plovimo butelis |
26 |
Svarstyklės |
27 |
Deginimo šaukštelis |
28 |
Tinklelis virš degiklio |
29 |
Kaitinimo plytelė |
30 |
Greitpuodžio rinkinys |
31 |
Anglies dioksido (CO2) dujų jutiklis |
32 |
pH jutiklis |
33 |
Temperatūros jutiklis |
34 |
Dėžių rinkinys |
Pristatymas mokykloms 2019 m. (II pusmetis): |
|
35 |
Izopropanolis (2-propanolis) |
36 |
Metileno mėlis |
37 |
Agar-agaras |
38 |
LB terpė |
39 |
Drigalskio mentelė |
40 |
Preparavimo įrankių rinkinys |
41 |
Lupa |
42 |
Rankinis skaitmeninis mikroskopas |
43 |
Mokyklinis mikroskopas |
44 |
Mikroskopas |
45 |
Optikos priežiūros reikmenų rinkinys |
46 |
Dengiamųjų stikliukų rinkinys |
47 |
Objektinių stikliukų rinkinys |
48 |
Mikroskopinių preparatų rinkinys |
Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
1-4 kl. nupirktų mokymo priemonių ir įrangos sąrašas
2018 m.
Eil. Nr. |
Mokymo priemonės/įrangos pavadinimas |
|
Laboratoriniai indai |
1 |
Žemų stiklinių rinkinys |
2 |
Matavimo indas |
3 |
Matavimo cilindrų rinkinys |
4 |
Matavimo cilindras |
5 |
Pastero pipečių (50 vnt.) komplektas |
6 |
Petri lėkštelių rinkinys |
7 |
Petri lėkštelių (20 vnt.) komplektas |
8 |
Filtravimo popierius |
9 |
Kūginiai piltuvėliai |
10 |
Vonelė |
11 |
Garinimo lėkštelė |
12 |
Erlenmejerio kolbų komplektas |
13 |
Erlenmejerio kolbų kamščių rinkinių komplektas |
14 |
Silikoninė žarnelė |
15 |
Kaitinimo priemonių rinkinys |
16 |
Termometras (oro temperatūrai matuoti) |
17 |
Termometras (kūno temperatūrai matuoti) |
18 |
Termometras (skysčių temperatūrai matuoti) |
19 |
Skaitmeninis termometras (skysčiams, maistui) |
20 |
Maišymo lazdelių komplektas |
21 |
Mėgintuvėlių su užsukamais kamščiais komplektas |
22 |
Mėgintuvėlių komplektas |
23 |
Mėgintuvėlių laikiklių - segtukų komplektas |
24 |
Mėgintuvėlių stovelis |
25 |
|
26 |
Švirkštų komplektas |
27 |
|
Gamtos pažinimo mokymo priemonės |
|
28 |
Lupa |
29 |
Mokyklinis mikroskopas |
30 |
Objektinių stikliukų rinkinys |
31 |
Dengiamųjų stikliukų rinkinys |
32 |
Preparavimo rinkinys |
33 |
Rankinis skaitmeninis mikroskopas |
34 |
Tinklelis vabzdžiams gaudyti |
35 |
Gamtos tyrinėjimo rinkinys |
36 |
Žiūronai |
37 |
Naudingų iškasenų rinkinys |
38 |
Matavimo juosta |
39 |
Chronometras |
40 |
Atstumų matavimo ratas |
41 |
Kompasas |
Fizikos mokymo priemonės |
|
42 |
Laboratorinis stovas |
43 |
Rinkinys mechanikos bandymams atlikti |
44 |
Veidrodis |
45 |
Optikos rinkinys |
46 |
Magnetų ir metalinių plokštelių rinkinys |
47 |
Elektros grandinės rinkinys |
48 |
Medinių kubelių rinkinys |
Buitinė įranga |
|
49 |
Virtuvinės svarstyklės |
50 |
Spyruoklinės svarstyklės |
51 |
Buitinės svarstyklės |
52 |
Žibintuvėlis |
53 |
Mini meteo stotelė |
54 |
Puodas |
55 |
Šaldiklis |
56 |
Elektrinė viryklė |
57 |
Mokymo priemonių saugojimo/transportavimo dėžės |
2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamas projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001).
PROJEKTO ADMINISTRATORIUS – ŠMSM Nacionalinė švietimo agentūra.
Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.
Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.
Projekto partneriai: visos šalies savivaldybės ir valstybinės mokyklos.
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 28 mėn. (2017 m. kovo mėn. – 2019 m. liepos mėn.)
Projektui įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 6 950 880,43 eurų.
Projekto įgyvendinimo metu yra vykdomos šios veiklos:
Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir įrangos įsigijimas (perkami mokymo priemonių ir įrangos komplektai atskirai 1–4 kl. ir 5–8 kl. mokykloms, kurios vykdo atitinkamas bendrojo ugdymo programas.
Gamtos ir technologinių mokslams mokyti įsigytų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikų parengimas (bus parengta metodinė medžiaga mokytojams, t. y. lakoniški pamokų aprašymai ir trumpi filmukai, kuriuose patariama, kaip nupirktas priemones naudoti pamokose.
Mūsų gimnazija dalyvauja Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansuojamame projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“. Pradinių klasių mokiniai džiaugiasi įvairiomis priemonės, skirtomis pasaulio pažinimui. Mokiniams patinka gamtos mokslų mokytis taikant praktinę tiriamąją veiklą – ji vis populiaresnė ir integruojama į kitus mokomuosius dalykus. Vis daugiau dėmesio skiriama gyvosios gamtos stebėjimui, mokslinių idėjų ir technologijų pritaikymui kasdieniame gyvenime. Gamtos mokslų pamokos persikelia ir į netradicines erdves: parką ar mokyklos kiemą.
Plačiau apžvelgti ,,Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ panaudojimą mūsų gimnazijos 1 klasės galima čia: https://jolantosmokiniai.jimdo.com
TĘSIASI GAMTAMOKSLINIS UGDYMAS 1-4 KL.
Jau trečius metus gimnazijoje vyksta užsiėmimai, kuriuose naudojamos gamtos ir technologijų mokslų priemonės, skirtos įvairiems bandymams, tyrimams atlikti. Atlikdami paprasčiausius stebėjimus ir bandymus, mūsų mokiniai mokosi atrasdami, sužinodami, patirdami, vaizdžiai mato atlikto darbo rezultatus, vertina savo pasiekimus, patiria pažinimo džiaugsmą. Tyrimų metu mokiniai mokosi saugiai elgtis su priemonėmis, bendradarbiauti su klasės draugais.
Smagu, kad mokiniai gali naudotis gautomis priemonėmis ir taikyti jau žinomas teorines žinias praktiškai. Naudodami turimas priemones, pamokose mokytojai parenka tokias veiklas, kurios padeda gilinti žinias ir įgūdžius, praturtina ugdymo(si) procesą, skatina mokinių aukštesnę mokymosi motyvaciją, ugdo kūrybinį mąstymą.
Turimos priemonės naudojamos visose pradinio ugdymo pamokose.
Pradinių klasių vyr. mokytoja J. Žėglevičienė
1-4 kl. nupirktų mokymo priemonių ir įrangos sąrašas
5–8 kl. mokymo priemonių ir įrangos sąrašas
Daugiau informacijos apie projektą rasite:
https://www.sac.smm.lt/projektai-ir-programos/projektai/vykdomi-projektai/es-projektai
„KOKYBĖS KREPŠELIS“
Kauno r. Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija dalyvauja ES struktūrinių fondų ir Kauno rajono savivaldybės bendrai finansuojamame projekte Nr. 09.2.1-ESFA-V-719-01–0001 „Kokybės krepšelis“.
Tikslinė valstybės dotacija suteikiama išimtinai mokinių pasiekimams gerinti. Plačiau
Dalyvaudama projekte, gimnazija parengė veiklos tobulinimo planą dvejiems mokslo metams: 2020-2021 m. m. ir 2021-2022 m. m.
Tikslas: Užtikrinti kiekvieno 3-6 klasės mokinio pasiekimų ir pažangos augimą.
Uždaviniai:
Veiklos tobulinimo plano įgyvendinimas 2020-2021 mokslo metais
Straipsniai
EMA PRATYBOS
Panaudojant projekto „Kokybės krepšelis“ NR. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 lėšas, įsigytos 95 „EMA “ pratybų licencijos 5-6 klasių mokiniams ir mokytojams. EMA – naujos kartos skaitmeninė mokymosi priemonė, kuri apima ne tik užduočių banko, bet ir vadovėliui būdingą turinį. Tai elektroninė mokymosi aplinka, kuri leidžia diferencijuoti ir individualizuoti mokymo(si) procesą, suteikia interaktyvią motyvavimo sistemą, teikia mokytojui ir mokiniui dar daugiau duomenų apie mokymosi rezultatą, atvaizduoja mokymosi progresą, motyvuoja bei siūlo įvertinimo ir įsivertinimo įrankius. Elektroninė mokymosi aplinka skirta mokiniams, besimokantiems matematikos, lietuvių kalbos, anglų kalbos, gamtos ir žmogaus, istorijos bei geografijos dalykų. Virtualių mokymo priemonių naudojimas skatina ir moko mokinius savarankiškumo, gabiems mokiniams suteikia galimybę plačiau gilintis į mokomąją medžiagą.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Rutkauskienė
MOKYTOJO PADĖJĖJAS
Panaudojant projekto „Kokybės krepšelis“ NR. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 lėšas įsteigtas mokytojo padėjėjo etatas 3-4 ir 5-6 klasių mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Mokytojo padėjėjas padeda mokiniui įsitraukti į ugdomąją veiklą pagal mokymo(si) galimybes (paaiškina mokytojo skirtas užduotis ir talkina jas atliekant; padeda perskaityti ar perskaito tekstus, skirtus mokymuisi; padeda užsirašyti ar užrašo mokymo medžiagą; padeda tinkamai naudotis ugdymui skirtomis mokymo (si) priemonėmis). Mokytojo padėjėjas bendradarbiauja su mokytojais, specialiuoju pedagogu, logopedu ir kitais su mokiniu (mokinių grupe) dirbančiais specialistais, padeda mokytojui parengti ir (ar) pritaikyti mokiniui (mokinių grupei) reikalingą mokomąją medžiagą. Pedagogai ir specialistai konsultuoja mokytojo padėjėją apie specialiosios pagalbos teikimo specifiką esant vienokiems ar kitokiems sutrikimams. Tikėtina, kad 3-4 klasių specialiųjų ugdymosi poreikių mokiniai per mokslo metus padarys bent vieno mokomojo dalyko asmeninę pažangą, o 5-6 klasių specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių bent vieno mokomojo dalyko pažymio metinis vidurkis kils 0,1 balo.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Rutkauskienė
KONSULTACIJOS
Panaudojant projekto „Kokybės krepšelis“ NR. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 lėšas įsteigtas konsultacinis centras aukštesnių gebėjimų 5-6 klasių mokinių poreikių tenkinimui. Šiuolaikinėje mokykloje mąstymo ugdymas tapo labai svarbus, kadangi mąstyti skatinami mokiniai pasiekia aukštesnius mokymosi rezultatus. Mokinių standartizuotų testų rezultatai rodo žemą aukštesniojo mąstymo užduočių atlikimo lygį. Konsultacijų metu mokiniai mokysis formuluoti aukštesnės kokybės mąstymo užduotis ir klausimus, analizuoti mokomąjį turinį, kurti ir spręsti problemas, kūrybiškai reaguoti kuriant mąstymu paremtą mokymąsi. Tikėtina, kad aukštesnių gebėjimų 5-6 klasių mokinių lietuvių kalbos ir literatūros, užsienio kalbų, matematikos, gamtos ir žmogaus, geografijos, istorijos ir IKT vidutinis metinis pažymys didės 0,2 balo (lyginant 2019-2020 m. m.)
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Rutkauskienė
NAMŲ DARBŲ CENTRAS
Anot mokslininko C.Vatterlott tinkami namų darbai turi leisti pritaikyti praktiškai tai, ką vaikai išmoko pamokų metu arba įtvirtinti tam tikrus įgūdžius. Taigi, jeigu namų darbai yra užduodami, tuomet itin svarbu, kad jie iš tiesų padėtų vaikui išmokti. Taip pat atkreipiamas dėmesys, kad namų darbus vaikai turėtų sėkmingai atlikti patys arba su minimalia kitų pagalba, todėl panaudojant projekto „Kokybės krepšelis“ NR. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 lėšas, nuo 2020 m. spalio 1 d. gimnazijoje veikia namų darbų centras.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Rutkauskienė
Kalbų mokėjimas šiandieniniame pasaulyje tampa vis svarbesnis. Vienintelis būdas išmokti kalbą – praktika, dėl to svarbu efektyviai išnaudoti kiekvieną pamokos minutę ir gauti maksimalų rezultatą.
Gimnazijoje įgyvendinant Kokybės krepšelio lėšas, dalinai įrengta kalbų mokymosi laboratorija. Kalbų laboratorijoje 15 darbo vietų mokiniams ir mokytojui. Kiekviena darbo vieta bus aprūpinta kompiuteriu, ausinėmis, kurios yra ypatingos tuo, jog izoliuoja mokinį nuo išorinio triukšmo ir programine įranga. Kalbų laboratorija teikia galimybes atlikti įvairaus pobūdžio užduotis: skaitymo, rašymo, klausymo ar žodžių mokymosi.
Šiuo metu kol vyksta nuotolinis mokymasis, mokiniai dar negali apsilankyti šioje modernioje klasėje, be to dar ne viskuo aprūpinta, kad galėtume pilnai išnaudoti laboratorijos teikiamas galimybes. Tačiau mokiniai, kurie šiuo metu lanko mokyklą, jau gali atlikti kai kurias užduotis, paruošti namų darbus ir labai džiaugiasi suteikta galimybe. Na, o moderni įranga, nauji baldai, kurie suteikia ne tik jaukumo, bet ir yra pritaikyti kalbų laboratorijai, skatina norą mokytis. Tikimės, kad sugrįžus į gimnaziją mokiniams, bus puiki proga pasinaudoti šia galimybe tiek anglų, tiek rusų, tiek ir lietuvių kalbos pamokų metu.
Laimutė Berštautienė
GEROSIOS PATIRTIES SKLAIDA
Birželio 7 d. Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui L. Rutkaukienė, mokytojos J. Girniuvienė bei L. Berštautienė dalyvavo Šlienavos pagrindinėje mokykloje kur vyko projekto “Kokybės krepšelis” I projekto etape dalyvaujančių šešių mokyklų gerosios patirties sklaidos renginys. Mokyklos įgyvendina veiklas pagal pasirengtus dvejų metų veiklos tobulinimo planus, o rajono mokyklų kolegoms pristatė pačias sėkmingiausias veiklas. Mūsų gimnazijos komanda pristatė veiklas, kurios padeda sistemingai teikti pagalbą mokiniui, kuria motyvuojančias edukacines aplinkas - tai yra namų darbų centro veikla bei mokytojo padėjėjo veikla. Džiaugiamės galėdami pasidalinti savo sėkmės istorijomis su kitų mokyklų komandomis bei iš kitų pasisemti patirties.
Mokinių projektai
PROJEKTAS LAIKRAŠTIS ,,LAISVĖ“
5 klasės moksleiviai pagal pateiktą laikraščio šabloną kūrė savo istorinius laikraščius. Čia reikėjo nenuklysti nuo istorinio laikotarpio įvykių, atsirinkti kas yra svarbiausia, teisingai pateikti informaciją.
Darbo vadovės:
IT mokytoja I. Subačienė,
istorijos mokytoja E. Simonaitienė.
KOMPIUTERIUKŲ RALIS
Šeštos klasės mokinių ekipažas su mokytojomis Ingrida Subačiene ir Laimute Litvinskiene šoko į Kompiuteriukų ralio trasą ir išbandė Micro:bit Foundation siūlomą Health Tech projektą.
,,PAŽINK, ŽYGIUOK, SKAIČIUOK“ 6 klasė
Projekto metu mokiniai domėjosi istoriniais paminklais ir gyvaisiais gyvūnais aplink mus. Rinko informaciją, braižė žygių maršrutus. Su matematikos ir fizinio ugdymo mokytojomis pasirinko žingsnių skaičiavimo programėlės, numatė ir atliko įvairias fizines veiklas. Mokiniai prisijungė prie projekto ,,Judanti klasė“ ir ,,Sveikatos iššūkio 2022“. Taip vienas projektas mokiniams padėjo įgyvendinti dar kelias veiklas.
Projekto vadovai:
gamtos ir žmogaus mokytoja V. Vėlavičienė,
istorijos mokytoja E. Simonaitienė,
matematikos mokytoja O. Kukcinavičienė,
fizinio ugdymo mokytoja K. Salinkienė.
,,PAŽINK, ŽYGIUOK, SKAIČIUOK“ 5 klasė
Projekto metu mokiniai domėjosi istoriniais paminklais ir gyvaisiais gyvūnais aplink mus. Rinko informaciją, braižė žygių maršrutus. Su matematikos ir fizinio ugdymo mokytojomis pasirinko žingsnių skaičiavimo programėlės, numatė ir atliko įvairias fizines veiklas. Mokiniai prisijungė prie projekto ,,Judanti klasė“ ir ,,Sveikatos iššūkio 2022“. Taip vienas projektas mokiniams padėjo įgyvendinti dar kelias veiklas.
Projekto vadovai:
gamtos ir žmogaus mokytoja D. Tovtkevičienė,
istorijos mokytoja E. Simonaitienė,
matematikos mokytoja O. Kukcinavičienė,
fizinio ugdymo mokytoja K. Salinkienė.
PROJEKTAS – „PLANETA. ŽEMĖ. GYVŪNIJA“
6 klasės mokiniai atliko projektą, kurio tikslas - stiprinti mokinių komunikavimo anglų kalba ir gamtamokslines kompetencijas, ugdyti kūrybiškumą, mokyti pritaikyti turimas gamtamokslines ir užsienio kalbos žinias, skatinti mokinių domėjimąsi ir supratimą koks glaudus ryšys sieja žmogų ir jo aplinką, ugdyti mokinių savarankiškumą, kūrybiškumą.
Projektą mokiniai pristatė mokyklos bendruomenei mokslo metų užbaigimo šventėje-„Projektų diena“.
Projekto vadovai:
gamtos mokytojas V. Berštautas,
anglų kalbos mokytoja L. Berštautienė.
ANGLŲ KALBOS IR MUZIKOS DRAUGYSTĖ
5 klasės mokiniai atliko projektą, kurio tikslas puoselėti domėjimąsi anglų kalba ir muzika, plėtoti mokinių anglų kalbos bei kūrybinės raiškos gebėjimus perteikiant kūrinį užsienio kalba bei muzikos menų formomis, ugdyti vaikų meninius gebėjimus, skatinti jų kūrybinę saviraišką, savirealizaciją.
Projektą mokiniai pristatė mokyklos bendruomenei mokslo metų užbaigimo šventėje-„Projektų diena“.
Darbo vadovai:
anglų kalbos mokytoja L.Berštautienė,
muzikos mokytojas A.Furmonas
PROJEKTAS ,,GIMINĖS MEDIS“
Projekto tikslas skatinti mokinius domėtis savo šeimos praeitimi, saugoti jos tapatumą, didžiuotis savo šeima, lavinant meninius, kūrybinius, literatūrinius gebėjimus. Mokiniai ne tik surašė savo artimus giminaičius, piešė gyvybės medžius pasirinkta technika, bet ir gražiai literatūriškai pristatė savo šeimas.
Darbo vadovai:
dailės mokytoja D. Keliauskienė,
istorijos mokytoja E. Simonaitienė,
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja L. Šukytė.
Sausio 13-osios 30-ųjų metinių proga vyko 6 klasės mokinių matematikos, tikybos bei lietuvių kalbos ir literatūros projekto „Matematika – tai gyvenimas“ pirmosios veiklos, kuriomis jungėmės prie visuotinės pilietinės iniciatyvos „Atmintis gyva, nes liudija“. Prisiminėme ir pagerbėme kritusius už Lietuvos laisvę 8.00-8.10 įžiebdami vienybės ir atminimo žvakutes, pasimeldėme už 14 žuvusių didvyrių, 1991 metų sausio 13 naktį gynusių trapią Lietuvos laisvę savo beginklėmis rankomis. Mokiniai, nuspalvinę langeliais sąsiuvinio lape kvadratėlius, sumodeliavo paskirtą raidę. Virtualioje klasėje, per pamoką atsukę į vaizdo kamerą savo kurtas raides, mokiniai sudėjo žodžius: L A I S V Ė S G Y N Ė J Ų D I E N A ! Spręsdami virtualias užduotis „Istorijos seklys: Sausio 13-osios reliktai“ šeštokai ir pasitikrino žinias apie šią išskirtinę datą, sužinojo ir naujų faktų.
Švęskime laisvę ir dėkokim ją gynusiems!
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja L. Litvinskienė
Vasario 10 dieną vyko projekto „Matematika – tai gyvenimas“ lietuvių literatūros bei matematikos integruota pamoka šeštokams, kurios tema – Vincas Kudirka „Tautiška giesmė“.
Mūsų valstybės himną, kurį parašė V. Kudirka, išmokome mintinai dar pradinėse klasėse, o per valstybines šventes jį giedame. Atrodė – nieko naujo pamokoje nebus. Tačiau lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos L. Litvinskienės pateikta užduotis grupėse patyrinėti ir apskaičiuoti, kiek sakinių, žodžių, skiemenų bei raidžių yra pasirinktame tekste – „Tautiškoje giesmėje“ – buvo labai įdomi. Keturios grupės tyrinėjo vieno posmo sandarą ir pristatė skaičiavimų rezultatus, kuriuos matematikos mokytoja O. Kukcinavičienė patikrino ir pateikė „tautiškoje“ diagramoje.
Goda Kontrimaitė, 6 klasė
Lietuvių kalbos, istorijos, geografijos ir informacinių technologijų projekto ,,Žingsniais po Čekiškės apylinkes“ vykdymas įsibėgėja: praeiti trys maršrutai. Šeštos klasės mokiniai: Viktorija, Nojus, Gabija J., Gabija V., Kajus, Ugnė, Titas ir Gabrielė nuėjo 22 342 žingsniai maršrutu Čekiškė-Prienai-Besmerčiai-Kilova-Čekiškė, 19 564 žingsniai maršrutu Čekiškė-Kilova(prie Dubysos)-Mikliūnai-Eikščiai-Gegužėnai-Čekiškė, 41 906 žingsniai maršrutu Čekiškė-Prienai-Besmerčiai-Kilova-Mikliūnai-Eikščiai-Gegužėnai-Čekiškė. Iš viso nueita 83 812 žingsnių, o tai – 54 km. Liko atlikti paskutinį projekto etapą – parengti maršrutų aprašus ir pristatyti juos bendruomenei.
ERASMUS + KA1 PROJEKTAS „POZITYVUS ŠVIETIMAS UGDYMO(SI) REZULTATAMS“
Kauno rajono Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos komanda dalyvauja Erasmus + KA1 projekte „Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams“ drauge su dar 9 rajono gimnazijomis. Gruodžio 2-7 dienomis Austrijoje, Karintijos žemėje vyko projekto mokymai, kuriuose savo mokyklą atstovavau ir aš. Mokymus surengti padėjo švietimo ir tarpininkavimo agentūros vadovė Aldona Biedermann (BVO Bildungsberatum & Vermittlungsagentur GmbH). Projekto dalyviai susipažino su Austrijos švietimo sistema nuo pradinės mokyklos iki profesijos įgijimo, lankėsi įvairaus tipo ugdymo įstaigose, stebėjo pamokas, dalyvavo diskusijose apie Austrijos švietimo ypatumus.
Per šias dienas lankėmės dviejose naujo tipo vidurinėse mokyklose, dviejose gimnazijose ir vienoje profesinėje mokykloje. Vaitensfeldo vidurinės mokyklos direktorius ponas Helmut Lackner pasidalijo mintimis apie aukštą mokytojo savivertę, darbo motyvaciją, pasitikėjimą ir rūpinimąsi mokiniais, jų poreikių pažinimą ir pagalbos teikimą. Jis papasakojo apie bendravimą su tėvais, apie pozityvų mokyklos ir seniūnijos bendradarbiavimą ir ugdymo proceso finansavimą. Supažindino su būsimų pedagogų rengimu, jaunų mokytojų praktika bei mokytojų tarpusavio santykiais ir dalykiniu bendradarbiavimu.
BG/BRG Mössinger gimnazijoje stebėjome pamokas, aptarėme jose naudojamus aktyvius metodus ir vertinimą, kalbėjome apie pozityvią mokinių ir mokytojų komunikaciją. Gimnazijos direktorius ponas H.R. Mag. Harald A. Kaichler pristatė Karintijos žemės gimnazijų tinklą, savo gimnazijos ugdymo pakraipas ir mokymo turinio ypatumus didelį dėmesį skiriant IT, darbo organizavimą. Mokinių atstovas Kristijanas pristatė gimnazijoje teikiamas galimybes ugdytis pagal pasirinktą planą ir profilį, dalyvauti įvairiuose projektuose ir konkursuose, baigiamųjų egzaminų sistemą.
Ingeborg Bachmann gimnazijoje buvo surengta konferencija su mokytojais ir švietimo ministerijos atstovais. Gimnazijos mokytojų komanda pristatė gimnazijos vizitinę kortelę: kalbų mokymosi ir gamtos mokslų pakraipas, vykdomus projektus ir konkursus, laimėjimus ir teikiamas paslaugas. Švietimo ministerijos atstovė ponia Mag. Barbara Bergner dar kartą supažindino su Austrijos švietimo sistema, atsakė į mūsų klausimus apie mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo metodiką. Diskusijose pasidalijome savo šalių įžvalgomis apie geros mokyklos koncepciją, aplankėme gimnazijos erdves. Direktoriaus pasakyti žodžiai „Pati geriausia reklama mokyklai – mokinių ir tėvų atsiliepimai. Mokinį motyvuoti ir sudominti pamokoje gali tik mokytojas“ tapo dienos moto kiekvienam projekto dalyviui. Projekto komanda kiekvieną dieną pildė mokymosi dienoraštį ugdymo pokyčiams, kasdien komandos nariai aptarė pozityvaus švietimo idėjas, dalijosi praktine patirtimi.
Apie šias įžvalgas kalbėjau ir gruodžio 23 d. vykusiame gerosios patirties sklaidos užsiėmime gimnazijos mokytojams. Džiugu, kad kolegoms kilo ne viena mintis, kaip šias žinias pritaikyti ir savo gimnazijoje.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalė Keliauskienė
PROJEKTO „POZITYVUS ŠVIETIMAS UGDYMO(SI) REZULTATAMS“ VEIKLŲ ISPANIJOJE PRISTATYMAS
Kauno rajono savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyrius 2019–2020 m. laikotarpiu įgyvendina projekto „Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams“ suplanuotas veiklas. Skyrius yra projekto koordinatorius, partneriai: Akademijos Ugnės Karvelis, Piliuonos, Babtų, Čekiškės Prano Dovydaičio, Domeikavos, Karmėlavos Balio Buračo, Neveronių, Raudondvario, Vandžiogalos, Vilkijos gimnazijos. Projektas parengtas siekiant, kad pozityviosios pedagogikos idėjos atneštų pokyčių į kuo daugiau mokyklų, kurti pozityvaus švietimo modelį ir jį diegti mokyklos bendruomenėse, todėl įvairių dalykų mokytojams sudarytos galimybės įgyti mokymo(si) ir profesinės patirties kitose šalyse.
Spalio 13–19 d. suburti dešimties Kauno rajono ilgųjų gimnazijų atstovai dalyvavo stažuotėje Ispanijoje, Valensijos mieste. Šios stažuotės mokymuose „Positive education: Happy school“ teko atstovauti mūsų gimnaziją. Spalio 28 dieną skaičiau pranešimą „Pozityvus švietimas ugdymos(i) rezultatams gimnazijos bendruomenės nariams. Pasidalinau paskaitose „Positive education: Happy school“ su Maria Angeles Ruiz Gamez ir Kelsie Kerwin įgytomis teorinėmis ir praktinėmis žiniomis. Supažindinau su pozityvios psichologijos kontekstu, psichologo Seligmano Perma modeliu, aptarėme pozityviosios psichologijos praktinio pritaikymo metodus, nes nuolat tobulinama praktika ir jos tęstinumas sudaro galimybę formuotis naujiems įpročiams. Pristačiau vaizdinę medžiagą apie Ispanijos švietimo sistemą bei įspūdžius iš vizito Gvadalaviaros mergaičių mokyklos Valensijoje, kuri vadovaujasi Seligmano pozityvios psichologijos teorijos aspektais ir yra viena iš geriausių skirtingais reitingais vertinamų mokyklų.
Jūratė Kaupienė anglų kalbos mokytoja metodininkė
Siekiant sukurti mokiniams saugią mokymosi aplinką, ugdyti gyvenimo įgūdžius, šiais mokslo metais 5-8 klasių mokiniai pradėjo vykdyti Lions Quest socialinio emocinio ugdymo programą „Paauglystės kryžkelės“. Ši programa integruota į ugdymo procesą, kuris skatina tinkamą paauglių vystymąsi socialinį ir emocinį ugdymą, charakterio ugdymą, psichoaktyviųjų medžiagų ir patyčių prevenciją bei mokymąsi tarnaujant.
5-8 klasių vadovės
PATVIRTINTA
Kauno r. Čekiškės Prano Dovydaičio
gimnazijos direktoriaus
2017 m. rugpjūčio 31 d.
Įsakymu Nr. 142-V1
KAUNO R. ČEKIŠKĖS PRANO DOVYDAIČIO GIMNAZIJOS
VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
8.13.3. apie situaciją informuoja Gimnazijos bendruomenę, Gimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, prireikus – teritorinę policijos įstaigą, vaiko (mokinio) teisių apsaugos tarnybą;
8.13.4. įvertina Gimnazijos bendruomenės grupes ir asmenis, kuriems reikalinga švietimo pagalba ir organizuoja jos teikimą: konsultuoja Gimnazijos bendruomenės narius individualiai ar grupėmis, rengia pokalbius su mokiniais, esant būtinybei – kreipiasi į sveikatos priežiūros įstaigą dėl būtinos pagalbos suteikimo, Pedagoginės psichologinės pagalbos tarnybos krizių valdymo komandą, kitas įstaigas, galinčias suteikti reikiamą pagalbą;
III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
________________________________