- Parašė: Super User
- Kategorija: Nepriskirtas
- Peržiūros: 11276
© 2025. Kauno r. Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija. Visos teisės saugomos.
Kopijuoti turinį be raštiško gimnazijos sutikimo griežtai draudžiama.
Prieinamumo įrankis
Klasės valandėlės metu rekomenduojama kiekvienam mokiniui užpildyti karjeros planą:
Tai gali būti 1 (5-8 klasėms) arba 2 (3) (I-IV gimnazijos klasėms).
Pirmiausiai reiktų nustatyti:
asmeninių savybių nustatymo testas:
gabumų nustatymo testas: (mokamas, nebūtinas)
Taip pat galima naudotis ir kitais testais:
http://www.mukis.lt/lt/testaii.html
https://kastu.lt/karjeros_centras/profesinio_orientavimo_testai
Kalbant apie karjerą ir profesijas galite parodyti filmukus ir rekomenduoti literatūrą:
TEMOS IR UŽDUOTYS KARJEROS PLANO PILDYMUI
Pateikiamos užduotys ir Mokytojo bei Mokinio knygų temos yra rekomendacijos Jums. Tiek užduotis, tiek temas, tiek patį planą galite adaptuoti pagal Jūsų ir Jūsų mokinių poreikius.
*M – Mokytojo knyga
m – Mokinio knyga
Pateikiamas skirstymas klasėmis yra rekomenduotinas, mokytojas pats gali nuspręsti, kurį planą, kurios klasės mokiniams duoti, pagal turimas mokinio kompetencijas. Jei planus pateiksite ne pagal tas klases, kurios nurodytos ant plano, nurodytą klasę plane ištrinkite.
7-8 KLASĖ
Kas aš esu:
M. I. Mokinių savęs pažinimo kompetencijų ugdymas (31-91psl.);
m. I Aš esu (8-52psl.)
Mano aplinka:
M. 8. Mokinių artimosios socialinės aplinkos pažinimas ir karjera (73-77p.; 14užd.);
m. 8. Artimoji socialinė aplinka (41-42p.; 16 užd.)
Svarbiausios mano asmenybės savybės:
M. 2. Mokinių savęs pažinimas ir teigiamas vertinimas, 3. Mokinių asmenybės savybių pažinimas karjeros kelio kontekste (42-53p.; 4užd., 5užd.; + 64p.; 10 užd.);
m. 2. Savęs pažinimas ir teigiamas vertinimas leidžiantis į karjeros kelią, 3. Mano asmenybės savybės (13-19p.; 3užd., 4 užd., 5 užd., 6 užd.)
Pasiekimas, kuriuo didžiuojuosi (7kl), Pasiekimai (8kl):
M. 9. Mokinių asmeninės patirties analizė karjeros planavimo kontekste (77-81p.)
m. 9. Asmeninė patirtis ir karjera (44p.; 17užd.)
Interesai:
M. 5. Mokinių gebėjimų pažinti karjeros interesus ugdymas (58-62p.)
m. 5. Mano karjeros interesai (26-31p.; 8užd.)
Vertybės:
M. 7. Vertybių pažinimo svarba, priimant karjeros sprendimus (67-73p.; 12užd.)
m. 7. Mano vertybių skalė (36-41p.; 12užd.)
Gabumai:
M. 4. Mokinių gabumų (dominuojančio intelekto tipo) įtaka jų karjerai (53-58p.; 7užd.; + 64p.; 10užd.)
m. 4. Mano gabumai (20-26psl. + 31-35p.; 10užd.).
Mano profesijos:
M. 17. Gebėjimų pažinti darbo pasaulį ugdymas (132-151p.);
m. 17. Kas vyksta darbo pasaulyje? (76-86p.; 30užd.; 31 užd.; 33 užd.)
Informacijos paieška (7kl.):
M. 12. Mokinių gebėjimų ieškoti karjeros informacijos ugdymas (97-108p.)
m. 12. Karjeros informacija ir jos paieška (53-62p.)
Mano svajonių gyvenimas (7kl.):
M. 19. Mokinių asmeninės ateities vizijos reikšmė planuojant karjerą (160-163p.)
m. 19. Asmeninė ateities vizija (88-91p.; 34užd.)
Mokymasis visą gyvenimą (8kl.):
M. 14. Mokinių kompetencijos mokytis visą gyvenimą ugdymas jų karjeros kelio kontekste (108-115p.; 23užd.);
m. 14. Mokymasis visą gyvenimą ir karjera (62-64p.)
Mano tikslai; Mano tikslų peržiūra:
M. 20. Mokinių gebėjimų kelti bei derinti karjeros ir gyvenimo tikslus ugdymas (163-171p.; 42užd.)
m. 20. Mano gyvenimo ir karjeros tikslai (92-98p.; 36užd.)
9-10 KLASĖ
Kas aš esu:
M. I. Mokinių savęs pažinimo kompetencijų ugdymas (31-91psl.);
m. I Aš esu (8-52psl.)
Mano aplinka:
M. 8. Mokinių artimosios socialinės aplinkos pažinimas ir karjera (75-77p.; 15užd.+ 84-87p. 18užd.);
m. 8. Artimoji socialinė aplinka (41-42p.; 16 užd.)
Svarbiausios mano asmenybės savybės:
M. 2. Mokinių savęs pažinimas ir teigiamas vertinimas, 3. Mokinių asmenybės savybių pažinimas karjeros kelio kontekste (42-53p.; 3užd., 5užd.; 6užd. + 65p.; 11 užd.);
m. 2. Savęs pažinimas ir teigiamas vertinimas leidžiantis į karjeros kelią, 3. Mano asmenybės savybės (17-25p.; 3užd., 4 užd., 5 užd., 6 užd.)
Pasiekimai:
M. 9. Mokinių asmeninės patirties analizė karjeros planavimo kontekste (77-81p.)
m. 9. Asmeninė patirtis ir karjera (44p.; 17užd.)
M. 24. Skirtingų sprendimo priėmimo technikų taikymas, mokiniams planuojant karjerą (178-184p.; 47užd.; 48užd.) + kitos temos apie sprendimus (171-188p.)
m. 24. Sprendimo priėmimo technikos (106-112p.; 42užd.; 43užd.) + kitos temos apie sprendimus (98-115p.)
Interesai:
M. 5. Mokinių gebėjimų pažinti karjeros interesus ugdymas (58-62p.; 9užd.)
m. 5. Mano karjeros interesai (26-31p.; 9užd.)
Vertybės:
M. 7. Vertybių pažinimo svarba, priimant karjeros sprendimus (67-73p.; 12užd.)
m. 7. Mano vertybių skalė (36-41p.; 13užd.)
Gebėjimai (9kl.):
M. 4. Mokinių gabumų (dominuojančio intelekto tipo) įtaka jų karjerai (53-58p.; 8užd.;)
m. 4. Mano gabumai (20-26psl.; 7užd. + 31-35p.; 11užd.).
Karjeros gebėjimai (10kl.):
M. 28. Žinių ir gebėjimų visuma, siekiant karjeros tikslų (206-245p.); 35. Mokinių karjeros dokumentų rengimas (252-263p.+ 287-294p.)
m. 28. Kompetencijos, būtinos siekiant karjeros tikslų (124-144p.); 35. Karjeros dokumentų rengimas (149-158p.+182-185p.)
Profesijos:
M.18. Mokinio profesijų ir mokymosi galimybių sąrašo rengimas (143-151p.; 36užd., 39užd.);
m. 18. Profesijų, kompetencijų ir mokymosi galimybių sąrašas (83-87p.; 32užd.; 33 užd.)
Mano tikslai; Mano tikslų peržiūra:
M. 20. Mokinių gebėjimų kelti bei derinti karjeros ir gyvenimo tikslus ugdymas (163-171p.; 43užd., 44užd.)
m. 20. Mano gyvenimo ir karjeros tikslai (92-98p.; 37užd.)
11-12 KLASĖ
Kas aš esu:
M. 11. Mokinių psichologinis portretas kaip savęs pažinimo apibendrinimas (84-90p., 18užd.)
m. 11. Mano psichologinis portretas (50-51p, 19užd.)
Asmenybės savybės:
M. 2. Mokinių savęs pažinimas ir teigiamas vertinimas, 3. Mokinių asmenybės savybių pažinimas karjeros kelio kontekste (42-53p.; 5užd.; 6užd. + 65p.; 11 užd.);
m. 2. Savęs pažinimas ir teigiamas vertinimas leidžiantis į karjeros kelią, 3. Mano asmenybės savybės (17-25p.; 6užd., 7užd.; + 68p. 26užd.)
Interesai:
M. 5. Mokinių gebėjimų pažinti karjeros interesus ugdymas (58-62p.)
m. 5. Mano karjeros interesai (26-31p.; 9užd.)
Vertybės:
M. 7. Vertybių pažinimo svarba, priimant karjeros sprendimus (67-73p.; 13užd.)
m. 7. Mano vertybių skalė (36-41p.; 14užd.; 15užd.)
Gebėjimai (9kl.):
M. 4. Mokinių gabumų (dominuojančio intelekto tipo) įtaka jų karjerai (53-58p.; 8užd.;)
m. 4. Mano gabumai (20-27psl.; 7užd., 9užd. + 31-35p.; 11užd.).
Karjeros gebėjimai (10kl.):
M. 28. Žinių ir gebėjimų visuma, siekiant karjeros tikslų (206-245p.); 35. Mokinių karjeros dokumentų rengimas (252-263p.+ 287-294p.)
m. 28. Kompetencijos, būtinos siekiant karjeros tikslų (124-144p.); 35. Karjeros dokumentų rengimas (149-158p.+182-185p.)
Sprendimai:
M. 22. Karjeros sprendimo priėmimo reikšmė ir tęstinumas (171-187p.; 45užd., 46 užd., 48 užd., 49 užd.)
m. 22. Karjeros sprendimai (98-115p. 39 užd., 42 užd., 43 užd., 44 užd.)
Informacijos paieška: KAIP IR KUR?:
M. 12. Mokinių gebėjimų ieškoti karjeros informacijos ugdymas (97-108 p.)
m. 12. Karjeros informacija ir jos paieška (53-62 p. 21 užd., 23 užd., +194 p.)
Planai; Tikslų peržiūra:
M. 20. Mokinių gebėjimų kelti bei derinti karjeros ir gyvenimo tikslus ugdymas (163-171 p.; 43 užd., 44 užd.)
m. 20. Mano gyvenimo ir karjeros tikslai (92-98 p.)
Ugdymas karjerai – prioritetinė profesinio orientavimo sritis.
Profesinio orientavimo tikslas – padėti asmenims sąmoningai rinktis jiems tinkamas švietimo ir užimtumo galimybes, sudaryti sąlygas įgyti karjeros kompetencijų, aktyviai kurti savo karjerą (t. y. visą gyvenimą trunkančią asmeniui ir visuomenei reikšmingų asmens mokymosi, saviraiškos ir darbo patirčių seką).
Profesinis informavimas ir profesinis konsultavimas papildo ugdymą karjerai, taip pat padeda asmenims spręsti konkrečius karjeros klausimus.
Profesinis orientavimas vykdomas vadovaujantis šiais principais:
• prieinamumo;
• nešališkumo, laisvo pasirinkimo ir asmeninės atsakomybės už karjeros sprendimus;
• individualizavimo;
• paslaugų kokybės.
Mokykla, vykdydama mokinių ugdymą karjerai:
• sudaro sąlygas visiems mokiniams įgyti karjeros kompetencijų (žinių, gebėjimų ir nuostatų apie save, mokymosi, saviraiškos ir darbo galimybes, karjeros sprendimų priėmimą, karjeros planavimą, derinimą su kitomis gyvenimo sritimis ir realizavimą);
• įgyvendina švietimo ir mokslo ministro tvirtinamą ugdymo karjerai programą;
• organizuoja su ugdymu karjerai suderintas kultūrinę, meninę, pažintinę ir kitas veiklas bei neformalųjį švietimą.
Mokykla, vykdydama mokinių profesinį informavimą:
• sudaro sąlygas mokiniams gauti ir aptarti informaciją apie mokymosi ir darbo galimybes (pasitelkiant informacines sistemas ir kitas priemones – pažintinius vizitus, renginius, ekskursijas, susitikimus su švietimo įstaigų atstovais, darbdaviais ir kitais asmenimis);
• organizuoja profesinį veiklinimą – veiklas, kuriose mokiniams padedama aktyviai pažinti įvairias užimtumo sritis, profesijų ypatumus ir karjeros galimybes, kaupti darbo patirtį, ugdytis profesinę motyvaciją bei planuoti būsimą karjerą. Šiam tikslui gali būti organizuojamas darbinės veiklos stebėjimas bei praktiniai užsiėmimai įmonėse, įstaigose arba virtualioje erdvėje, praktinis mokymas, įgytos patirties aptarimas bei kita veikla
Mokykla, vykdydama mokinių profesinį konsultavimą (individualų ir grupinį):
• sudaro mokiniams galimybes pažinti, įvertinti ir aptarti individualias savybes, galinčias turėti įtakos karjerai (mokymuisi įvairiose pakopose, darbui);
• padeda spręsti klausimus susijusius su karjeros planavimu – mokymusi (individualaus ugdymo plano arba mokymo plano sudarymas, švietimo teikėjo, mokymosi ar studijų krypties, mokymosi formų rinkimasis) ir profesinės veiklos rinkimusi;
• padeda spręsti karjeros problemas, susijusias su socialiniais, sveikatos, psichologiniais ir kitais veiksniais, arba pataria kreiptis į kitus švietimo pagalbos specialistus;
LAMA BPO
Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendrajam priėmimui organizuoti.
LAMA BPO tikslas – priėmimą į Lietuvos aukštąsias mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas organizuoti vieno langelio principu, padėti joms atsirinkti studijoms ar mokymuisi geriausiai pasirengusius asmenis, teikti konsultacijas stojantiesiems ir mokykloms, kaupti ir skleisti informaciją apie Lietuvos aukštąsias mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas, jų studijų ir mokymo programas, priėmimo sąlygas ir priėmimo rezultatus.
AIKOS
AIKOS – atvira informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistema.
MUKIS
Mokinių ugdymo karjerai informacinė svetainė.
Jos tikslas – teikti Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams sistemingas, kokybiškas ir inovatyvias karjeros paslaugas.
NAUDINGA INFORMACIJA MOKINIAMS
NAUDINGA INFORMACIJA MOKYTOJAMS
EUROPASS
„Europass“ – tai penki dokumentai, kuriuose pateikiama informacija apie asmens išsilavinimą, įgūdžius ir kompetencijas yra vienodai suprantama visoje Europoje.
KARJEROS KOMPETENCIJOS
Karjeros kompetencijos apima keturias kompetencijų sritis: asmenybės ypatumų pažinimo, karjeros galimybių pažinimo, karjeros planavimo ir karjeros įgyvendinimo.
EUROGUIDANCE
Euroguidance projekto siekis – profesinio informavimo ir konsultavimo plėtra Lietuvoje bei Europoje. Projektas yra ir europinio Euroguidance tinklo, vienijančio Euroguidance centrus 34 Europos erdvės šalyse, narys. Nacionalinio ir tarptautinio pobūdžio veiklų derinys leidžia Euroguidance pasiekti išskirtinių rezultatų plėtojant profesinio informavimo ir konsultavimo sistemą, paslaugų kokybę ir prieinamumą, skatinant mokymąsi visą gyvenimą.
PROFESINIO KRYPTINGUMO TESTAI
Asmenybės testas
Renkuosi karjeros kelia testai
Testas „Profesijų mozaika“
Profesija pagal asmenybę
Tinkamo darbo testas
TESTAI MOKINIAMS LIETUVIŲ IR ANGLŲ KALBOMIS
Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokyklose rekomendacijos:
Mokymosi, aktyvumo ir dėmesio sutrikimai. Metodologinis vadovas
Patarimai pedagogams. Kaip vaikams pristatyti bendraklasį, turintį autizmo spektro sutrikimų:
Patarimai pedagogams. Kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, lytiškumą:
Atmintinė mokytojams, ugdantiems mokinius, turinčius klausos sutrikimų:
Vaikų, turinčių žymius, labai žymius kompleksinius sutrikimus ugdymo ypatumai:
Pozityvaus elgesio palaikymo ir intervencijų sistema. Skatinimo sistemos. PEPIS skatinimo sistema padeda atpažinti bei skatinti
mokinių tinkamą elgesį:
Patarimai mokyklų bendruomenėms. Kaip atlikti funkcinį elgesio vertinimą:
Sėkmingas mokymasis – kai veikiame kartu. Mokiniams, jų tėvams, mokytojams:
Patarimai tėvams. Vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, pagrindinių įgūdžių ugdymas:
Patarimai tėvams. Kaip ugdyti vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, savarankiškumą namuose:
1 kl. PAMOKŲ TVARKARAŠTIS 2022-2023 M.M.
PIRMADIENIS ANTRADIENIS
1. Pasaulio paž. 1. Muzika
2. Lietuvių k. 2. Matematika
3. Lietuvių k. 3. Lietuvių k.
4. Matematika 4. Lietuvių k.
5. ,,Laikas kartu“ -prevencinė programa 5. Šokis
TREČIADIENIS KETVIRTADIENIS
1. Lietuvių k. 1.Fizinis ugdymas
2. Lietuvių k. 2. Lietuvių k.
3. Matematika 3. Tikyba
4. Fizinis ugdymas 4. Matematika
5. Dailė ir technologijos 5. Dailė ir technologijos
PENKTADIENIS
1. Lietuvių k.
2. Muzika
3. Fizinis ugdymas
4. Pasaulio paž.
© 2025. Kauno r. Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija. Visos teisės saugomos.
Kopijuoti turinį be raštiško gimnazijos sutikimo griežtai draudžiama.